Loomehäkk: Muusika eri

31. märts

Tallinn Music Weeki nädalal, täpsemalt neljapäeval, 31. märtsil toimub loovmeedia inkubaatori DIGIX ja Music Estonia eestvedamisel Loomehäkk: Muusika eri. Sündmuse käigus häkivad ligi 50 huvilist maailma muusikatööstuse tehnoloogilist ja ärilist tulevikku. Telliskivi loomelinnakus toimuvat ühepäevast ajurännakut juhendavad teiste seas ka tunnustatud muusikatööstuseksperdid Jake Beaumont-Nesbitt, Bill Wilson ja Dorothy Hui.

Loomehäkk: Muusika Eri on poolepäevane muusikatööstuse teemaline välk-idee-häkk, mille raames võetakse ajuluubi alla muusika ja sellega seotud võimalused homses ühiskonnas. Pakume välja 9 teemat ning nende ümber moodustuvad osavõtjatest 5-7 liikmelised mõttegrupid, kes suunduvad erinevate Telliskivi Loomelinnakus tegutsevate ettevõtete kontoritesse visioone genereerima ja probleemidele kontseptuaalseid lahendusi otsima. Igal grupil on oma mõttejuht ning kogu protsessi juhib grupp mentoreid, kelle hulgas on ka rahvusvahelisi muusikavaldkonna eksperte.

3 tunni jooksul peab iga grupp mõtestama läbi ühe ette antud teemadest ja sellega seotud probleemidest ning pakkuma välja ideid, mis võiks olla kontseptuaalseks lähtepunktiks reaalsele lahendusele. Teemad ulatuvad muusikatööstuse ärimudelitest kuni uute formaatideni (nt virtuaalreaalsus), muusikutele käepärastest digitaalsetest tööriistadest muusika kui ruumikujundamise või tervishoiu vahendini, autoriõgustest digiajastul kuni tulevikuinstrumentideni. Häki lõpus peab iga grupp esitlema parimaid ideid ning mentoritest koosnev žürii valib välja võitjameeskonna, kes saavad muuhulgas auhinnaks Tallinn Music Weeki delegaadipassid!

Pakume süüa, juua ja säravteravat seltskonda! Registreeri juba varakult siin.

Teemad:

  1. Muusikatööstus 2.0 – Kust tuleb Informatsiooniajastu muusikatööstuses, kus muusikaloojad suhtlevad oma publiku ja fännidega aina rohkem otse, raha?
  2. Muusika ja data / andmed – millist laadi andmeid on võimalik muusika tarbimise kohta koguda ning kuidas on seda võimalik analüüsida, paketeerida ja monetiseerida?
  3. Uued (virtuaal)ruumid – kuidas sisustatakse virtuaalne reaalsus muusikaga ning kuidas see muusika kuulamist muudab? Kui põhjalikult võib nn kuuldeline liitreaalsus muuta meie igapäeva personaalset kõlaruumi?
  4. Muusika tulevikufunktsioonid – Kuidas võib muusika muuta inimeste elu paremaks (lisaks kunstielamusele)? Kas muusika leiab tee meditsiini nutilahendustesse või hakkab algoritmidest juhitud ja inimeste emotsionaalsetest seisunditest lähtuv tark helitaust viimaks sisutama ka meie avalikku ruumi?
  5. Uued tööriistad muusikaloojatele ja artistidele – Uued väljakutsed, uued võimalused – millised tööriistad ja teenused võimaldaks muusikaloojale ühelt poolt piisavalt kontrolli oma loomingu üle, teisalt avardaks võimalusi seeläbi ka tulu teenida?
  6. Autoriõigused ja seadusloome – Kuidas kujundada regulatsioonid nii, et ühelt poolt oleks autoriõgused kaitstud, teiselt poolt ei piiraks need aga digiruumis ja nn remiksikultuuri keskkonnas kiirelt avalduvat loovust.
  7. Muusikakuulamine ja tarbimine tulevikus – Spotify ja Apple Music on alles algus, millised teenused tulevad edasi?
  8. Heli manipulatsiooni vahendid – Millised saavad olema 21. sajandi muusikainstrumendid? Millised uued helimanipulatsiooni vahendid hakkavad kujundama muusika loomise võimalusi virtuaalse reaalsuse, puutetundlike hologrammide ja tarkade sensorite ajastul?
  9. Muusikaharidus – Mis juhtub, kui muusikaharidus kohtub viimaks digirevolutsiooniga?

Miks on vaja muusikatööstust häkkida?

Eelmistel kümnenditel on muusikatööstuse toimimist kujundanud erinevad piirangud: piiratud hulgal kontserdipaiku ning füüsilisi helikandjaid ning vaid teatud hulgal ja inimeste poolt kureeritud muusikavalik on olnud muusika tarbimise mustrite kujundajaks. Kui digitaliseeruv maailm vallandas uued piiranguteta võimalused muusika levikule, kuid muusikatööstus ei suutnud pakkumise poolel kiiresti kaasa tulla, leidsid paljud kuulajad tee piraatluseni. Muusikatööstus on praeguseks suutnud üleminekuga füüsilise müügi põhisest digitaalse kättesaadavuse maailma kuidagimoodi toime tulla ning on kohanemas uue, täielikult muutunud keskkonnaga, kus tarbijad eeldavad oluliselt vähem piiranguid.

Andmed – informatsiooniajastu tooraine – on pea igas majandussektoris kasvustrateegiate kütuseks ning muusika pole siin mingi erand. Lähitulevikus peab muusikatööstus tulema toime mitmete väljakutsetega, peamine neist on seotud andmete kogumise ja haldamisega. Niisiis – sellal kui peame õppima toime tulema selle hea uue ilma baasvajadustega nagu õigused isikuandmete privaatsusele – saame ja peamegi vaatama palju kaugemale ette.

Teemagruppide ajurännakud toimuvad Telliskivi loomelinnakus asuvate ettevõtete kontorites, oma ulu alla võtavad häkkijad Funderbeam, Velvet, Pabrik, Jooks, Artproof, Mondo ja Lahke Consult. Üritus algab 31.03 kl 10 ja lõppeb orienteeruvalt kl 16.

Loomehäki Muusika erile saab end registreerida siin, osavõtt maksab 10 eurot, parimad meeskonnad saavad auhinnaks pääsme Tallinn Music Weeki konverentsile, tasuta osaluse järgmisel Loomehäkil ja teisi auhindu, sh pileteid Eestis tänavu toimuvatele muusikafestivalidele.

Ajakava neljapäev, 31.03

09:30 Registreerimine ja hommikukohv
10:00 Avasõnad Music Estonia ja Digixi esindajatelt
10:15 Sissejuhatuse teeb Jake Beaumont-Nesbitt
10:45 Laudkondade moodustumine
11:00 START!
12:30 Lõuna (@Kivi Paber Käärid)
13:00 Mentorite ringid
14:15 ETTEKANDED
14:45 Zürii otsustamise aeg
15:00 Võitjate väljakuulutamine
15:30 Networking

Loomehäki Muusika eri on eelsoojenduseks sügisel toimuvale järgmisele DIGIXi mitmepäevasele Loomehäkile.